НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ КАФЕДРИ ВЖЕ ПРАЦЮЄ, ПЕРЕХОДЬТЕ ЗА ПОСИЛАННЯМ KEOA.KPI.UA/wp/



Russian Ukraine English
Catalog RSS

  Новини
  Абітурієнтам >>
  Про кафедру >>
  Викладачі >>
  Навчальний процес >>
  Наукові проекти
  Студентські проекти >>
  Учбовий центр
  Контакти >>
Фотогалерея
  Наш youtube-канал
  Розклад занять



вступ у кпі

Програма фахового вступного випробування
Програма додаткового вступного випробування

Методичні рекомендації до розрахунку печатних плат [24мб]
Вступ до КПІ, екзамени, тести, адреса приймальної комісії


Приемная комиссия КПІ
Інформаційний пакет
Сайт ФЕЛ
Сайт НТУУ «КПІ ім.І.Сікорського»
...




   
Ваша майбутня спеціальність 172 “Телекомунікації та радіотехніка”, спеціалізація «Інформаційно-обчислювальні засоби радіоелектронних систем».
В цьому році у нас 53 бюджетних місця.

ВІТАЄМО!! Кафедра КЕОА зайняла 1 місце серед кафедр ФЕЛ НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» - KPIDATA.ORG

Навчально-науковий центр « Ощадливе виробництво»
[ Карта сайта ]     Головна » Прикладная электродинамика. ОКМ 


- pdf

Прикладна електродинаміка. ОКМ


Прикладна електродинаміка. ОКМ

Опис програми кредитного модуля
ЗП – 01 „Прикладна електродинаміка”
Статус кредитного модуля - дисципліна за вибором ВНЗ ____________________________
(обов'язкова або за вільним вибором студентів)
Лектор Бондаренко Віктор Миколайович, доцент, к.т.н. _____________________________
(прізвище, ім’я та по батькові, посада)
Факультет електроніки ________________________________________________________
(назва)
Кафедра КЕОА _______________________________________________________________
І. Загальні відомості
Кредитний модуль відноситься до циклу дисциплін за вибором ВНЗ (код ЗП-01), обсяг
у кредитах ECTS 5,0 кредитів.
ІІ. Розподіл навчального часу

ІІІ. Мета і завдання кредитного модуля
3.1. Мета викладання навчальної дисципліни
Мета викладання дисципліни – підготовка студентів у галузі математичного опису
електромагнітних явищ та сигналів в електронних пристроях для проектування електронних
засобів.
Типові задачі діяльності та проблеми, вирішенню яких повинен навчитися студент
полягають у наступному:
- підбір необхідного комплексу математичних методів опису електромагнітних явищ та
сигналів, пов'язаних із роботою електронних пристроїв та систем;
- аналіз електромагнітних явищ та характеристик сигналів;
- внесення коректив до еквівалентних схем електронних кіл із метою отримання
результатів, які задовольняють умовам фізичної реалізації.
3.2. Завдання вивчення навчальної дисципліни
Завдання вивчення дисципліни полягають в отриманні студентами наступних знань,
навичок та вмінь:
- знати основи теорії електромагнітного поля, поширення електромагнітних хвиль в різних
середовищах, екранування вузлів та електронних апаратів в цілому;
- уміти розрахувати електромагнітні поля в однорідних середовищах, лініях передачі та в
місцях розташування елементів конструкцій електронних апаратів; вирішувати практичні
завдання щодо проектування окремих елементів електронних апаратів з урахуванням
взаємного розташування таких елементів;
- знати різновидності та характеристики сигналів (у тому числі спектральні), основи
цифрової обробки сигналів;
- уміти розрахувати спектральний склад різних сигналів, а також часові характеристики
сигналів та кіл на базі частотних характеристик.
IV. Зміст кредитного модуля
Розділ 1. Основи технічної електродинаміки
Тема 1.1. Вступ. Закон Ома та струм провідності.
Тема 1.2. Закон збереження заряду та закон Гаусса.
Тема 1.3. Закони неперервності магнітних силових ліній та електромагнітної індукції.
Тема 1.4. Закон повного струму.
Тема 1.5. Електричне поле в діелектрику. Полярізаційні заряди та струм полярізації.
Тема 1.6. Матеріальні рівняння електромагнітного поля.
Тема І.7. Система рівнянь Максвелла.
Тема 1.8. Рівняння Максвелла для гармонічних коливань. Метод комплексних амплітуд.
Тема 1.9. Електромагнітна сумісність.
Тема 1.10. Еквівалентні схеми для ємнісного та індуктивного зв’язків завад.
Розділ 2. Основи теорії сигналів
Тема 2.1. Класифікація і основні параметри сигналів.
Тема 2.2. Періодичні сигнали
Тема 2.3. Неперіодичні сигнали.
Тема 2.4. Подання сигналів. Базисні функції.
Тема 2.5. Визначення спектру періодичного сигналу за допомогою ряду Фур'є.
Тема 2.6. Спектральне представлення неперіодичних сигналів.
Тема 2.7. Зв'язок між частотними і часовими характеристиками.
Тема 2.8. Зв'язок спектрів однотипних періодичних і неперіодичних сигналів.
Тема 2.9. Дискретні сигнали. Види дискретизації. Теорема відліків.
Тема 2.10. Спектри дискретних сигналів.
V. Методи навчання та інформаційно-методичне забезпечення
Методи навчання – лекції, практичні заняття, лабораторні заняття, самостійна робота,
контроль. Надаються в електронному вигляді методичні матеріали.
Основна література:
1. Бондаренко В.М., Губар В.Г. Основи електродинаміки. Розділ «Основи теорії сигналів».
Навчальний посібник. – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – 90 с.
2. Бондаренко В.М., Губар В.Г. Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт
з дисципліни "Прикладна електродинаміка" для студентів напряму підготовки 6.050902
«Радіоелектронні апарати», спеціальності 7.05090201, 8.05090201 «Радіоелектронні
апарати та засоби». – К.: НТУУ «КПІ», 2015. – 43 с.
3. Баскаков С.И. Основы электродинамики. Учеб. пособие для вузов. – М.: Сов. Радио,
1973. – 248 с.
4. Баскаков С.И. Электродинамика и распространение радиоволн: Учеб. Пособие для
вузов по спец. «Радиотехника» – М.: Высш. Шк., 1992. – 416 с.
5. Баскаков С.И. Радиотехнические цепи с распределенными параметрами.- М.: Высш.
Шк., 1980.
6. Вольман В.И., Пименов Ю.В. Техническая электродинамика: Учебник. – М.: Связь,
1971.- 487 с.
7. Никольский В.В., Никольская Т.И. Электродинамика и распространение радиоволн.-
М.: Наука, 1989. – 544 с.
8. Сборник задач по курсу «Электродинамика и распространение радиоволн»/ Под Ред.
С.И.Баскакова. – М.: Высш. Шк., 1981.- 208 с.
9. Залманзон Л.А. Преобразования Фурье, Уолша, Хаара и их применение в управлении,
связи и других областях. – М.: Наука. Гл. ред. физ.-мат. лит., 1989. – 496 с.
10. Манаев Е.И. Основы радиоэлектроники. 3-е изд. перераб. и доп. – М.: Радио и связь,
1990. – 512 с.
11. Нейман Л.Р., Демирчян К.С. Теоретические основы электротехники: в 2-х томах. 3-е
изд. перераб. и доп. – Л.: Энергоиздат, 1981. - 536 с., 416 с.
Організація індивідуального консультування – за графіком на кафедрі, а також
дистанційно – електронною поштою.
VI. Мова - українська та російська.
VII. Характеристика індивідуальних та контрольних завдань
Розрахункова робота.
Головна мета виконання індивідуальних завдань полягає у оволодінні студентами
практичними вміннями та навичками самостійного розрахунку характеристик сигналів.
Формально у межах виконання розрахункової роботи студент має:
- отримати частотну характеристику для заданого кола;
- визначити часову характеристику для заданого моменту часу;
- порівняти отримане значення з розрахованим за допомогою зворотного перетворення
Лапласу.
- зробити висновки по роботі.
Передбачені такі контрольні заходи:
- Розрахунок статичних і стаціонарних електромагнітних полів та застосування метода
комплексних амплітуд (модульна контрольна робота).
- Наявність форм симетрії у кривих струму і напруги та їх вплив на спектральний склад
(письмове опитування).
Кожен студент при виконанні контрольної роботи отримує індивідуальний варіант.
VIII. Методика оцінювання
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
1) 1 відповідь на практичних заняттях;
2) 1 письмове опитування під час практичних занять;
3) виконання та захист 3 комплексних лабораторних робіт;
4) 1 модульна контрольна робота;
5) виконання розрахункової роботи;
6) відповідь під час екзамену.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. Робота на практичних заняттях
Ваговий бал - 5. Максимальна кількість балів на всіх практичних заняттях дорівнює 5
балів х 1 = 5 балів. Критерії оцінювання:
- повна відповідь на запитання 5
- неповна відповідь на запитання 4
- відповідь з помилкою 3
- відсутність відповіді 0
б) письмове опитування під час практичних занять. Ваговий бал – 5. Максимальна
кількість балів на всіх практичних заняттях дорівнює 5 балів х 1 = 5 балів. Критерії
оцінювання:
- повна відповідь на запитання 5
- неповна відповідь на запитання 4
- відповідь з помилкою 3
- відсутність відповіді 0
2. Лабораторні роботи:
Ваговий бал - 10. Максимальна кількість балів на всіх лабораторних заняттях
дорівнює 10 балів х 3 = 30 балів. Критерії оцінювання:
- повне виконання та повна відповідь на запитання 10-9
- повне виконання, але неповна відповідь на запитання 8-7
- виконання з похибками та повна відповідь на запитання 6
- незадовільне виконання завдання 0
3. Модульний контроль
Ваговий бал - 10. Максимальна кількість балів за контрольні роботи у семестрі
дорівнює 10 балів х 1 = 10 балів. Критерії оцінювання:
- повне виконання завдання 10-9
- неповне виконання завдання 8-7
- виконання завдання з помилкою 6
- незадовільне виконання завдання 0
4. Виконання розрахункової роботи:
Ваговий бал - 10. Максимальна кількість балів дорівнює - 10 балів х 1 = 10 балів.
Критерії оцінювання:
- повне виконання завдання без помилок 10-9
- виконання завдання з помилками 8-7
- часткове виконання завдань 6
- завдання не зараховано 0
Штрафні та заохочувальні бали за:
- відсутність на будь-якому занятті (кожне заняття) -1
- відсутність на письмовому опитуванні -2
- відсутність на контрольній роботі -2
- несвоєчасне виконання розрахункової роботи -2
- присутність на всіх заняттях 2
Розрахунок шкали (R) рейтингу:
Сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
RС= 5 + 5 + 30 + 10 + 10 = 60 балів
Екзаменаційна (залікова) складова шкали дорівнює 40% від R, а саме:
RЕ= RC 
1 0,4
0,4 40 балів.
Таким чином, рейтингова шкала з дисципліни складає R=RС + RЕ=100 балів
Необхідною умовою допуску до екзамену є зарахування модульно-контрольної роботи і
письмового опитування, виконання та захист в зазначений термін лабораторних робіт, а
також стартовий рейтинг (rC), не менший 50% від RС, тобто 30 балів.
Виходячи з розміру шкали RЕ=40 балів, критерії екзаменаційного оцінювання:
- повна відповідь на запитання 40-36
- неповна відповідь на запитання 29-35
- відповідь з помилкою 28-24
- відсутність відповіді 0
Для отримання студентом відповідних оцінок (ECTS та традиційних) його рейтингова
оцінка RD переводиться згідно з таблицею:

IX. Організація
Кредитний модуль «Прикладна електродинаміка» має статус навчальної дисципліни
циклу дисциплін за вибором ВНЗ і є обов’язковим для вивчення та семестрової атестації при
формуванні індивідуального навчального плану студента.
Розробник опису кредитного модуля
доцент кафедри КЕОА ФЕЛ, к.т.н. Бондаренко В.М.


   

 
Головна |