НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ КАФЕДРИ ВЖЕ ПРАЦЮЄ, ПЕРЕХОДЬТЕ ЗА ПОСИЛАННЯМ KEOA.KPI.UA/wp/



Russian Ukraine English
Catalog RSS

  Новини
  Абітурієнтам >>
  Про кафедру >>
  Викладачі >>
  Навчальний процес >>
  Наукові проекти
  Студентські проекти >>
  Учбовий центр
  Контакти >>
Фотогалерея
  Наш youtube-канал
  Розклад занять



вступ у кпі

Програма фахового вступного випробування
Програма додаткового вступного випробування

Методичні рекомендації до розрахунку печатних плат [24мб]
Вступ до КПІ, екзамени, тести, адреса приймальної комісії


Приемная комиссия КПІ
Інформаційний пакет
Сайт ФЕЛ
Сайт НТУУ «КПІ ім.І.Сікорського»
...




   
Ваша майбутня спеціальність 172 “Телекомунікації та радіотехніка”, спеціалізація «Інформаційно-обчислювальні засоби радіоелектронних систем».
В цьому році у нас 53 бюджетних місця.

ВІТАЄМО!! Кафедра КЕОА зайняла 1 місце серед кафедр ФЕЛ НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» - KPIDATA.ORG

Навчально-науковий центр « Ощадливе виробництво»
[ Карта сайта ]     Головна » Радиоэлектроника и моделирование радиоэлектронных цепей-3. ОКМ 




- pdf

Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-3. ОКМ


Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-3. ОКМ

Опис програми кредитного модуля
НП – 03 „ Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-3”
Статус кредитного модуля - дисципліна професійної та практичної підготовки _________
(обов'язкова або за вільним вибором студентів)
Лектор Бондаренко Віктор Миколайович, доцент, к.т.н. _____________________________
(прізвище, ім’я та по батькові, посада)
Факультет електроніки ________________________________________________________
(назва)
Кафедра КЕОА _______________________________________________________________

І. Загальні відомості
Кредитний модуль відноситься до циклу дисциплін професiйної та практичної
підготовки (код НП-03), обсяг у кредитах ECTS 5 кредитів.
ІІ. Розподіл навчального часу

ІІІ. Мета і завдання кредитного модуля

3.1. Мета викладання навчальної дисципліни
Мета викладання дисципліни – підготовка студентів у галузі схемотехнічного
проектування електронних засобів за допомогою сучасного програмного забезпечення.
Типові задачі діяльності та проблеми, вирішенню яких повинен навчитися студент
полягають у наступному:
- використання засобів створення, редагування та перевірки проекту;
- підбір моделей електронних компонентів, сигналів та їх редагування;
- формулювання завдання на моделювання для будь-якого режиму роботи схеми;
- аналіз отриманих в результаті моделювання даних та відповідності їх технічним
вимогам;
- використання результатів моделювання для покращення характеристик електронних
схем та систем.

3.2. Завдання вивчення навчальної дисципліни
Завдання вивчення дисципліни полягають в отриманні студентами наступних знань,
навичок та вмінь:
- знати основні складові та принципи побудови систем автоматизації схемотехнічного
проектування електронних схем, базові моделі електронних компонентів на
прикладі системи OrCAD;
- чітко розрізняти режими моделювання електронних схем та формулювати завдання
на моделювання для програмного забезпечення PSpice;
- проводити моделювання за допомогою програмного забезпечення PSpice та уміти
аналізувати вихідні дані, оцінювати можливості покращення характеристик
електронних схем.

IV. Зміст кредитного модуля
Вступ. Структура системи автоматизованого проектування OrCAD.
Розділ 1. Cигнали.
Тема 1.1. Класифікація сигналів та їх параметри.
Тема 1.2. Спектральне подання періодичних сигналів.
Тема 1.3. Спектральне подання неперіодичних сигналів.
Тема 1.4. Цифрові сигнали.
Розділ 2. Моделювання радіоелектронних кіл в OrCAD.
Тема 2.1. Програма підготовки електронних схем OrCAD Capture.
Тема 2.2. Методика проектування принципіальної схеми за допомогою графічного редактора.
Тема 2.3. Робота з бібліотеками.
Тема 2.4. Базовий набір елементів. Ієрархія та типи моделей компонентів.
Тема 2.5. Моделі діода та біполярних транзисторів.
Тема 2.6. Моделі польових транзисторів.
Тема 2.7. Моделі цифрових компонентів.
Тема 2.8. Основні режими моделювання.
Тема 2.9. Моделювання схем постійного струму (Bias Point).
Тема 2.10. Режим постійного струму з варійованими параметрами (DC Sweep).
Тема 2.11. Аналіз схем змінного струму (AC Sweep).
Тема 2.12. Аналіз перехідних процесів (Time Domain).
Тема 2.13. Аналіз Монте-Карло та найгіршого випадку.

V. Методи навчання та інформаційно-методичне забезпечення

Методи навчання – лекції, практичні та лабораторні заняття, самостійна робота,
контроль. Надаються в електронному вигляді методичні матеріали.

Основна література:
1. Бондаренко В.М., Бондаренко Н.О. Основи радіоелектроніки та моделювання
радіоелектронних кіл. Розділ “Моделювання радіоелектронних кіл в OrCAD”.
Навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.050902 “Радіоелектронні
апарати”. Рекомендовано Методичною радою НТУУ “КПІ”, 2014. – 91 с.
2. Бондаренко В.М., Губар В.Г. Основи електродинаміки. Розділ «Основи теорії сигналів».
Навчальний посібник. – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – 90 с.
3. Бондаренко В.М., Губар В.Г. Моделювання електронних схем та систем. Розділ “Режими
моделювання в OrCAD”. Навчальний посібник для студентів напряму підготовки
6.050902 “Радіоелектронні апарати”. Рекомендовано Методичною радою НТУУ “КПІ”,
2010. –54 с.
4. Разевиг В.Д. Система сквозного проектирования электронных устройств DesignLab 8.0. -
М.: "Солон-Р", 2003. – 704 c.
5. Разевиг В.Д. Система проектирования OrCAD 9.2. - М.: "Солон-Р", 2001.
6. Кузнецова С.А., Нестеренко А.В., Афанасьев А.О. OrCAD 10. Проектирование печатных
плат/ Под ред. А.О.Афанасьева. – М.: Горячая линия - Телеком, 2005. – 454 с.
7. Хайнеман Р. PSPICE. Моделирование работы электронных схем. – М.: ДМК Пресс, 2002.
– 336 с.
8. Кеоун Дж. OrCAD Pspice. Анализ электрических цепей. – М.: ДМК Пресс; СПб.: Питер,
2008. – 640 с.
Організація індивідуального консультування – за графіком на кафедрі, а також
дистанційно – електронною поштою.

VI. Мова - українська та російська.

VII. Характеристика індивідуальних та контрольних завдань
Розрахунково-графічна робота.
Головна мета виконання розрахунково-графічної роботи полягає у оволодінні студентами
практичними вміннями та навичками самостійного розрахунку характеристик схем.
Формально у межах виконання розрахунково-графічної роботи студент має за допомогою
системи OrCAD:
- провести моделювання заданого кола на постійному струмі;
- розрахувати перехідний процес;
- отримати частотну характеристику для заданого кола;
- підтвердити розрахунки порівнянням результатів моделювання у різних режимах для
окремих частот та моментів часу;
- зробити висновки по роботі.
Контрольна робота. Мета проведення контрольної роботи полягає в отриманні
оперативної інформації про якість засвоєння студентами окремих розділів навчальної
програми та посилення об'єктивного фактору в оцінюванні знань під час іспиту. Кожен
студент при виконанні контрольної роботи отримує індивідуальний варіант.
Тема модульно-контрольної роботи: Цифрові компоненти та сигнали.

VIII. Методика оцінювання
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
1) 1 відповідь під час практичних занять;
2) 1 письмове опитування під час практичних занять;
3) виконання та захист 4 комплексних лабораторних робіт;
4) 1 модульну контрольну роботу;
5) розрахунково-графічну роботу;
6) відповідь під час іспиту.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. Робота на практичних заняттях
а) відповідь під час практичних занять. Ваговий бал - 5. Максимальна кількість балів
на всіх практичних заняттях дорівнює 5 балів х 1 = 5 балів. Критерії оцінювання:
- повна відповідь на запитання 5
- неповна відповідь на запитання 4
- відповідь з помилкою 3
- відсутність відповіді 0
б) письмове опитування під час практичних занять. Ваговий бал – 5. Максимальна
кількість балів на всіх практичних заняттях дорівнює 5 балів х 1 = 5 балів. Критерії
оцінювання:
- повна відповідь на запитання 5
- неповна відповідь на запитання 4
- відповідь з помилкою 3
- відсутність відповіді 0
2. Лабораторні роботи.
Ваговий бал - 5. Максимальна кількість балів на всіх лабораторних заняттях дорівнює
5 балів х 4 = 20 балів. Критерії оцінювання:
- повне виконання та повна відповідь на запитання 5
- повне виконання, але неповна відповідь на запитання 4
- виконання з похибками та повна відповідь на запитання 3
- виконання з похибками та неповна відповідь на запитання 2
- незадовільне виконання завдання 0
3. Модульний контроль.
Ваговий бал - 15. Максимальна кількість балів за контрольні роботи у семестрі
дорівнює 15 балів х 1 = 15 балів. Критерії оцінювання:
- повна відповідь на всі запитання 15-14
- неповна відповідь на одне запитання 11-13
- неповна відповідь на два запитання 8-10
- невірна відповідь на одне і неповна – на інше запитання 5-7
- невірна відповідь на 2 або 3 запитання 0

4. Розрахунково-графічна робота
Максимальна кількість балів за роботу дорівнює 15 балів. Робота містить 3 завдання.
Кожне завдання оцінюється в 5 балів. Критерії оцінювання:
- повне виконання завдання 5
- виконання завдання з невеликими недоліками 4
- виконання завдання зі значними недоліками 3
- неповне виконання завдання 2
- незадовільне виконання завдання 0
Штрафні та заохочувальні бали за:
- відсутність на будь-якому занятті (кожне заняття) -1
- відсутність на контрольній роботі -5
- невиконання в зазначений термін розрахунково-графічної роботи -2
- присутність на всіх заняттях 2
Розрахунок шкали (R) рейтингу:
Сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
RС= 5 + 5 + 20 + 15 + 15 = 60 балів
Екзаменаційна складова шкали дорівнює 40% від R, а саме:
RЕ= RC 
1 0,4
0,4 40 балів.
Таким чином, рейтингова шкала з дисципліни складає
R= RС + RЕ = 100 балів.
Необхідною умовою допуску до екзамену є зарахування РГР, виконання всіх
лабораторних робіт та модульної контрольної роботи, а також стартовий рейтинг (rC), не
менший 50% від RС, тобто 30 балів.
Виходячи з розміру шкали RЕ=40 балів, критерії екзаменаційного оцінювання:
- повна відповідь на запитання 40-38
- повна відповідь з несуттєвими неточностями 31-37
- відповідь з недоліками 24-30
- неправильна відповідь на одне з питань екзаменаційного білета 19-23
- неправильна відповідь на два з питань екзаменаційного білета 12-18
- повна відсутність відповіді 0
Для отримання студентом відповідних оцінок (ECTS та традиційних) його рейтингова
оцінка RD переводиться згідно з таблицею:

IX. Організація
Кредитний модуль «Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-3» має
статус навчальної дисципліни циклу професійно-практичної підготовки і є обов’язковим для
вивчення та семестрової атестації при формуванні індивідуального навчального плану
студента.

Розробник опису кредитного модуля:
доцент кафедри КЕОА ФЕЛ, к.т.н. Бондаренко В.М.

 


   

 
Головна |