НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ КАФЕДРИ ВЖЕ ПРАЦЮЄ, ПЕРЕХОДЬТЕ ЗА ПОСИЛАННЯМ KEOA.KPI.UA/wp/



Russian Ukraine English
Catalog RSS

  Новини
  Абітурієнтам >>
  Про кафедру >>
  Викладачі >>
  Навчальний процес >>
  Наукові проекти
  Студентські проекти >>
  Учбовий центр
  Контакти >>
Фотогалерея
  Наш youtube-канал
  Розклад занять



вступ у кпі

Програма фахового вступного випробування
Програма додаткового вступного випробування

Методичні рекомендації до розрахунку печатних плат [24мб]
Вступ до КПІ, екзамени, тести, адреса приймальної комісії


Приемная комиссия КПІ
Інформаційний пакет
Сайт ФЕЛ
Сайт НТУУ «КПІ ім.І.Сікорського»
...




   
Ваша майбутня спеціальність 172 “Телекомунікації та радіотехніка”, спеціалізація «Інформаційно-обчислювальні засоби радіоелектронних систем».
В цьому році у нас 53 бюджетних місця.

ВІТАЄМО!! Кафедра КЕОА зайняла 1 місце серед кафедр ФЕЛ НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» - KPIDATA.ORG

Навчально-науковий центр « Ощадливе виробництво»
[ Карта сайта ]     Головна » Радиоэлектроника и моделирование радиоэлектронных цепей-2. ОКМ 




- pdf

Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-2. ОКМ


Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-2. ОКМ

Опис програми кредитного модуля
НП – 03 „ Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-2 ”
Статус кредитного модуля - дисципліна професійної та практичної підготовки _________
(обов'язкова або за вільним вибором студентів)
Лектор Бондаренко Віктор Миколайович, доцент, к.т.н. _____________________________
(прізвище, ім’я та по батькові, посада)
Факультет електроніки ________________________________________________________
(назва)
Кафедра КЕОА _______________________________________________________________

 

 

І. Загальні відомості
Кредитний модуль відноситься до циклу професiйної та практичної підготовки (код
НП-03), обсяг у кредитах ECTS 3,0 кредитів.

ІІ. Розподіл навчального часу

ІІІ. Мета і завдання кредитного модуля


3.1. Мета викладання навчальної дисципліни


Мета вивчення кредитного модуля - глибоке вивчення основ електротехніки і теорії
електронних схем та сигналів, яке необхідне для вирішення завдань моделювання та
схемотехнічного проектування електронних пристроїв.
Типові задачі діяльності та проблеми, вирішенню яких повинен навчитися студент
полягають у наступному:
- підбір необхідного комплексу математичних методів аналізу електронних
кіл змінного струму;
- побудова плану лабораторних експериментів для отримання характеристик електронних
кіл змінного струму;
- інтерпретація результатів аналізу, отриманих внаслідок виконання розрахунків та
лабораторних експериментів;
- внесення коректив до еквівалентних схем із метою отримання результатів, які
задовольняють умовам фізичної реалізації.

3.2. Завдання вивчення навчальної дисципліни
У результаті вивчення кредитного модуля студенти повинні:
- знати структуру та основні принципи функціонування електронних і радіоелектронних
систем і їх складових частин; різновидності та характеристики сигналів (у тому числі
спектральні), що використовуються в таких системах;
- уміти використовувати закони теорії кіл для розрахунку кіл змінного струму і
розрахунку параметрів коливань; аналізувати схеми простих пристроїв та еквівалентні схеми
електронних приладів; проводити розрахунки проходження сигналів через лінійні та
нелінійні кола; використовувати персональні ЕОМ для проведення розрахунків.

IV. Зміст кредитного модуля

Розділ 1. Аналіз сталих синусоїдальних та несинусоїдальних режимів у лінійних колах.
Тема 1.1. Метод комплексних амплітуд.
Тема 1.2. Вольт-амперні характеристики пасивних елементів та вузлові рівняння в
усталеному синусоїдальному режимі.
Тема 1.3. Потужність в усталеному синусоїдальному режимі.
Тема 1.4. Послідовний і паралельний коливальні контури в усталеному синусоїдальному
режимі. Резонанс.
Тема 1.5. Частотні характеристики коливального контуру.
Тема 1.6. Аналіз усталених несинусоїдальних режимів у лінійних колах.
Розділ 2. Метод змінних стану.
Тема 2.1. Елементи теорії графів у застосуванні до електричних кіл. Узагальнений закон
Кірхгофа для струмів.
Тема 2.2. Складання системи лінійно-незалежних рівнянь за законами Кірхгофа.
Тема 2.3. Диференціальні рівняння лінійних динамічних кіл.
Тема 2.4. Методика складання рівнянь змінних стану.
Тема 2.5. Вступ до чисельних методів рішення рівнянь змінних стану.
Тема 2.6. Аналіз лінійних кіл у часовій області за допомогою чисельних методів розв'язку
рівнянь змінних стану.
Тема 2.7. Застосування дискретних схем заміщення реактивних елементів для аналізу
лінійних динамічних кіл.
Розділ 3. Теорія багатополюсника.
Тема 3.1. Матричні параметри багатополюсників.
Тема 3.2. Операції над багатополюсниками.
Тема 3.3. Узагальнений метод вузлових напруг.

V. Методи навчання та інформаційно-методичне забезпечення

Методи навчання – лекції, практичні та лабораторні заняття, самостійна робота,
контроль. Надаються в електронному вигляді методичні матеріали.

Основна література:
1. Сигорский В.П., Петренко А. И. Основы теории электронных схем. – К.: Техника, 1971.
- 610 с.
2. Сигорский В.П., Петренко А. И. Алгоритмы анализа электронных схем. Изд. 2-е,
перераб. и дополн. - М.: Сов. радио, 1976. - 608 с.
3. Матханов П.Н. Основы анализа электрических цепей. Линейные цепи. - М.:
Высш.школа, 1981. - 333 с.
4. Матханов П.Н. Основы анализа электрических цепей. Нелинейные цепи. - М.:
Высш.школа, 1986. - 352 с.
5. Нейман Л.Р., Демирчян К.С. Теоретические основы электротехники: В 2-х т. Учебник
для вузов. - 3-е изд., перераб. и дополн. - Л.: Энергоиздат, 1981. - 536 с., 416 с.
6. Основы теории цепей: Учебник для вузов / Г.В.Зевеке, П.А.Ионкин, А.В.Нетушил,
С.В.Страхов.- 5-е изд., перераб. – М.: Энергоатомиздат, 1989. - 528 с.
7. Бакалов В.П., Игнатов А.Н., Kpyк Б. И. Основы теории электрических цепей и
электроники: Учебник для вузов. - М.: Радио и связь, 1989. - 528 с.
8. Бондаренко В.М., Терьошин М.О., Бондаренко Н.О. Методичні вказівки "Лабораторні
роботи курсу "Основи радіоелектроніки", К.: Політехніка, 2005. - 24 с.
9. Бондаренко В.М., Бондаренко Н.О. Методичні вказівки до виконання розрахунково-
графічних робіт з дисципліни "Основи радіоелектроніки" для студентів напряму
підготовки 6.050902 „Радіоелектронні апарати” - К.: „Аверс”, 2008. - 67 с.
10. Бондаренко В.М. Основи радіоелектроніки. Розділ “Основи теорії електронних схем”.
Навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.050902 “Радіоелектронні
апарати”. Рекомендовано Методичною радою НТУУ “КПІ”, 2009. - 72 с.
Організація індивідуального консультування – за графіком на кафедрі, а також
дистанційно – електронною поштою.

VI. Мова - українська та російська.

VII. Характеристика індивідуальних та контрольних завдань
Розрахунково-графічна робота.
Головна мета виконання індивідуальних завдань (тобто розрахунково-графічної роботи)
полягає у оволодінні студентами практичними вміннями та навичками самостійного аналізу
режимів роботи схем та ефективного використання результатів для реалізації заданих
електричних характеристик схеми.
Передбачено два завдання розрахунково-графічної роботи (РГР). На початку семестру
студент отримує технічне завдання у вигляді принципової електричної схеми з номіналами
компонентів. Задача полягає у визначенні параметрів та характеристик схеми у конкретних
режимах роботи. Такий аналіз використовується в реальному схемотехнічному проектуванні
електронних схем.
У межах першого завдання РГР з розділу 1 студент має:
- провести аналіз сталого синусоїдального режиму в колі методом комплексних
амплітуд при дії на вході гармонійного джерела струму вибраної частоти, яка
відповідає проведеному аналізу АЧХ та ФЧХ (визначення амплітуд і фаз вузлових
напруг, вихідної напруги та побудова векторної діаграми).
У межах другого завдання РГР з розділу 2 студент має:
- провести аналіз кола в часовій області методом змінних стану (визначення вихідної
напруги при дії на вході струму у вигляді ступінчатої функції, порівняння з
перехідною характеристикою в окремі моменти часу).
По результатах виконання розрахунково-графічної роботи студенту необхідно зробити
висновки, у яких оцінити можливості та обмеження запропонованої йому схеми та області її
застосування.
Передбачена така контрольна робота:
- розрахунок сталого синусоїдального режиму (частотних характеристик);
- запис топологічних рівнянь за допомогою нормального дерева графу.
Кожен студент при виконанні контрольної роботи отримує індивідуальний варіант
схеми.
Також поточний контроль знань здійснюється на практичних та лабораторних заняттях
в академічних групах.

VIII. Методика оцінювання
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
1) 1 відповідь під час практичних занять;
2) 1 письмове опитування під час практичних занять;
3) виконання та захист 4 комплексних лабораторних робіт;
4) 1 модульну контрольну роботу;
5) розрахунково-графічну роботу.

Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. Робота на практичних заняттях
а) відповідь під час практичних занять. Ваговий бал - 5. Максимальна кількість балів
на всіх практичних заняттях дорівнює 5 балів х 1 = 5 балів. Критерії оцінювання:
- повна відповідь на запитання 5
- неповна відповідь на запитання 4
- відповідь з помилкою 3
- відсутність відповіді 0
б) письмове опитування під час практичних занять. Ваговий бал – 5. Максимальна
кількість балів на всіх практичних заняттях дорівнює 5 балів х 1 = 5 балів. Критерії
оцінювання:
- повна відповідь на запитання 5
- неповна відповідь на запитання 4
- відповідь з помилкою 3
- відсутність відповіді 0

2. Лабораторні роботи:
Ваговий бал - 10. Максимальна кількість балів на всіх лабораторних заняттях дорівнює
10 балів х 4 = 40 балів. Критерії оцінювання:
- повне виконання та повна відповідь на запитання 10-9
- повне виконання, але неповна відповідь на запитання 8-7
- виконання з похибками та повна відповідь на запитання 6
- незадовільне виконання завдання 0

3. Модульний контроль
Ваговий бал - 20. Максимальна кількість балів за контрольну роботу дорівнює 20 балів
х 1 = 20 балів. Критерії оцінювання:
- повна відповідь на запитання 20-18
- неповна відповідь на запитання 17-15
- відповідь з помилкою 14-12
- невірна відповідь 0

4. Розрахунково-графічна робота:
Максимальна кількість балів за роботу дорівнює 30 балів. Робота містить 2 завдання.
Кожне завдання оцінюється в 15 балів. Критерії оцінювання:
- повне виконання завдання 15-14
- виконання завдання з недоліками 13-11
- неповне виконання завдання 10-9
- незадовільне виконання завдання 0
Штрафні та заохочувальні бали за:
- відсутність на будь-якому занятті (кожне заняття) -1
- відсутність на письмовому опитуванні -2
- відсутність на контрольній роботі -2
- невиконання в зазначений термін розрахунково-графічної роботи -2
- присутність на всіх заняттях 2
Розрахунок шкали (R) рейтингу:
Сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
R = 5 + 5 + 40 + 20 + 30 = 100 балів
Необхідною умовою допуску до заліку є зарахування всіх лабораторних робіт та
модульної контрольної роботи, виконання в зазначений термін розрахунково-графічної
роботи, а також рейтинг (RD), не менший 40% від R, тобто 40 балів.
Для отримання студентом відповідних оцінок (ECTS та традиційних) його рейтингова
оцінка RD переводиться згідно з таблицею:

IX. Організація
Кредитний модуль «Радіоелектроніка та моделювання радіоелектронних кіл-2» має
статус навчальної дисципліни циклу професійно-практичної підготовки і є обов’язковим для
вивчення та семестрової атестації при формуванні індивідуального навчального плану
студента.


Розробник опису кредитного модуля
доцент кафедри КЕОА ФЕЛ, к.т.н. Бондаренко В.М.

 


   

 
Головна |